„Pesti kabaré"

Bertolt Brecht: Rettegés és ínség... – Stúdió K, k2 színház

Benkó Bence és Fábián Péter rendezését közös előadásként a mutatta be k2 színház és a Stúdió K. A Rettegés és ínség a Harmadik Birodalomban nyilván nem „történelmi érdeklődésből" került most újból színre, hanem azért, mert segítségével a fiatal alkotók határozottan reflektálni tudtak korunkra.

Sándor L. István | 19. 03. 24.

Addig csak túlélésről lehet szó

Beszélgetés Imely Zoltánnal és Nagypál Gáborral

November 13-án fogadta el a magyar országgyűlés azt az adóügyi törvénymódosítást, amely megszüntette az előadó-művészeti szervezetek tao-támogatásának lehetőségét. A tao megszüntetése súlyos helyzetbe hozta a színházakat, leginkább a függetleneket, a befogadó helyeket, a magánvállalkozásokat. Sorozatunkban közülük mutatunk be néhányat. Elsőként a Stúdió K Színház vezetőivel beszélgettünk, Imely Zoltán ügyvezetővel és Nagypál Gábor volt művészeti vezetővel.

Sándor L. István | 18. 12. 3.

„Mint a világvége"

Carly Wijs: Mi és ők – Orlai Produkció

A holland színész, drámaíró, rendező Carly Wijs (1966) a beszláni túszdráma tizedik évfordulójára, 2014-ben készítette el az eseményeket feldolgozó darabját. A Mi és ők (Nous/Eux – Us/Them) egy brüsszeli ifjúsági színház számára készült, és maga a szerző vitte színre. Rendezésében többfelé (pl. Londonban, Fokvárosban, Montrealban) játszották a darabot. A magyar előadás az első előadás, amelyet nem a szerző állított színpadra. Az Orlai Produkció bemutatóját Vilmányi Benett és László Lili szereplésével Fehér Balázs Benő rendezte.

Mátyás Edina | 19. 03. 25.

Milyen alapon működjünk?

Beszélgetés Orlai Tiborral

November 13-án fogadta el a magyar országgyűlés azt az adóügyi törvénymódosítást, amely megszüntette az előadó-művészeti szervezetek tao-támogatásának lehetőségét. Ez súlyos helyzetbe hozta a színházakat, leginkább a függetleneket, a befogadó helyeket, a magánvállalkozásokat. Sorozatunkban közülük mutatunk be néhányat. Másodikként az Orlai Produkció vezetőjével, Orlai Tiborral beszélgettünk a magán- és független színházak helyzetéről, a tao eltörlése teremtette krízisről, a lehetséges lépésekről, az Orlai Produkció törekvéseiről, működéséről.

Sándor L. István | 18. 12. 9.

Töredékek egy gondolatrendszerből

Fodor Tamás és a Stúdió "K" esztétikájából

Fodor Tamás 75 éves. Ebből az alkalomból közlünk néhány gondolatot, amely jellemzi alkotói szemléletét, illetve az általa vezetett legendás Stúdió „K" munkamódszerét.

Sándor L. István | 17. 09. 3.

Ha kötéltánccá válik az élet

A harag napja – Krétakör

Hangzatos, sőt kissé bombasztikus címe ellenére A harag napja napjainkban játszódó, hétköznapi történetet jelenít meg. Ráadásul Schilling Árpád rendezése – és a benne szereplő nagyszerű színészek – mindezt nagyon egyszerű színházi eszközökkel teszik, amelyek – a groteszk felhangok ellenére is – alapvetően bensőséges hatást keltenek.

Szűcs Mónika és Sándor L. István | 17. 03. 2.

Szenvedéstörténet megváltás nélkül

Bari Judit: Halmozottan hátrányos helyzetű angyalok kara – Utcaszak

Nehéz a prostitúcióról, különösen egy olyan tabutémáról, mint a gyerekprostitúció, egyszerre történetében, attitűdjében és nyelvezetében is hiteles, ugyanakkor esztétikailag is pontosan meghatározott és megfelelő arányokkal felépített színházi előadást létrehozni.

Szemerédi Fanni | 17. 01. 7.

Ha kötéltánccá válik az élet

A harag napja – Krétakör

Hangzatos, sőt kissé bombasztikus címe ellenére A harag napja napjainkban játszódó, hétköznapi történetet jelenít meg. Ráadásul Schilling Árpád rendezése – és a benne szereplő nagyszerű színészek – mindezt nagyon egyszerű színházi eszközökkel teszik, amelyek – a groteszk felhangok ellenére is – alapvetően bensőséges hatást keltenek.

Szűcs Mónika és Sándor L. István | 17. 03. 2.

Szenvedéstörténet megváltás nélkül

Bari Judit: Halmozottan hátrányos helyzetű angyalok kara – Utcaszak

Nehéz a prostitúcióról, különösen egy olyan tabutémáról, mint a gyerekprostitúció, egyszerre történetében, attitűdjében és nyelvezetében is hiteles, ugyanakkor esztétikailag is pontosan meghatározott és megfelelő arányokkal felépített színházi előadást létrehozni.

Szemerédi Fanni | 17. 01. 7.

Történelem alulnézetből

Tar–Kersztury: A Te országod – Forte Társulat

A jó előadás alapja a jó szövegkönyv. Keresztury Tibor nemcsak jellegzetes, hanem valóban kiemelkedő szövegeket választott ki Tar Sándor életművéből. Közös bennük az író állandó témája: mindegyik kisemberekről szól, üzemek és építkezések dolgozóiról, ingázókról vagy munkásszállókon lakókról, csupa kétkezi emberről.

Sándor L. István | 16. 06. 19.